شاید مردم گمان کنند با توجه به بارش های خوب امسال در استان فارس مشکل کم آبی و بحران خشکسالی حل شده است، اما متأسفانه اینطور نیست و اوضاع حتی بدتر هم شده است.
کد خبر: ۷۱۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 13 February 2019

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه آب قابل استفاده پشت سد‌های فارس نسبت به مدت مشابه پارسال، کاهش یافته است، گفت: مجموع آب قابل استفاده از ۹ سد استان، حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که این میزان در مدت مشابه پارسال ۸۰۰ میلیون متر مکعب بود.

ارجمندی افزود: از این میزان سد سلمان فارسی ۵۶۷ میلیون متر مکعب، سد تنگاب ۸ میلیون متر مکعب، سد رودبال ۳۷ میلیون متر مکعب، سد درودزن ۱۵ میلیون متر مکعب، سد ملاصدرا حدود ۸ میلیون متر مکعب، سد ایزد خواست منفی ۲ میلیون متر مکعب، سد سیوند منفی ۱۰ میلیون متر مکعب، سد چشمه عاشق ۲۵ میلیون متر مکعب و سد خسویه منفی ۳ میلیون متر مکعب آب دارد.

به گفته مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس ،حجم کل مخازن سد‌های فارس حدود ۳ میلیارد متر مکعب و در حال حاضر حجم آب موجود در مخازن سد‌ها یک میلیارد متر مکعب است و از این میزان تنها حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آن قابل استفاده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
آقای کار شناسمحترم امسال که خدا را شکر تا حالا بارندگی خوب بود واز خدا دعا می ودیم که نزول رحمت الهی ببارد وآب سدها هم زیاد شود ابنه روحانی می گفت که آب ما هم به بر جام بستگی دارد ولی روکانی هم خدمتی به مردم نکرد وهمین آدم چهل سال الست که مملکت در اختیار خودش وهاشمی بود ولی هاشمی که خیانت کرد ویک قلم رشوه مهدی هاشمی چهار صد ملیارد دلار بوده ایا روح این پدر آرامش می بیند روحانی هم باید مانند رهبر کره جنوبی سرش بیاید تا این همه به مردم دروغ نگوید وفساد وگرانی ودروغ وبی کاری حاصل عمر روکاندی وهاشمای است خدایا آنها را مجازات کن درود بر دولت بهار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار